Renault Morphoz wint Creativ’Experience-prijs tijdens 36e Festival Automobile International

Body

30-09-2021 | Persbericht

De Renault Morphoz is een futuristische conceptauto die Renault zijn visie op persoonlijke en deelbare elektrische mobiliteit voor de jaren na 2025 belichaamt. De vakkundige jury van het Festival Automobile International in Parijs beloonde het concept met een innovativiteitsprijs.

morphoz

De jury kende de Renault Morphoz de Creativ’Experience-award toe, de onderscheiding voor het innovatiefste concept. De Morphoz is gebaseerd op het elektrische, moduleerbare CMF-EV-platform van de Alliantie, dat diverse mogelijkheden biedt qua vermogen, capaciteit en actieradius, maar ook qua interieur- en bagageruimte. De conceptauto belichaamt de visie van Renault op persoonlijke en deelbare elektrische mobiliteit voor 2025 en daarna.

Vanwege de wereldwijde coronapandemie was het Festival Automobile International voor deze 36e editie genoodzaakt het format aan te passen. Concept Cars & Design Automobile – de tentoonstelling van conceptauto’s, zogenoemde supercars en andere uitzonderlijke auto’s die voorafgaat aan de toekenning van de onderscheidingen – vond dit jaar van 27 januari tot en met 7 februari online plaats.

Juryleden uit diverse disciplines

Onderscheidingen van het Festival Automobile International zijn toegekend door een deskundige en gepassioneerde jury uit de wereld van de autosport, architectuur, mode, design, cultuur en media. De jury beloonde de mooiste auto- en artistieke projecten van het afgelopen jaar. Concept Cars & Design Automobile – de tentoonstelling van conceptauto’s, zogenoemde supercars en andere uitzonderlijke auto’s die voorafgaat aan de toekenning van de onderscheidingen – vond dit jaar van 27 januari tot en met 7 februari online plaats.

Laurens van den Acker, Directeur Design van Renault Group, nam de award voor de Morphoz in ontvangst tijdens een ceremonie op woensdag 29 september jl. Hij zei namens Renault trots te zijn op de beloning voor de creativiteit van het team van Renault en de visie van Renault op de toekomst van de auto-industrie.

 

Bron: https://media.renault-group.nl/renault-morphoz-wint-creativexperience-prijs-tijdens-36e-festival-automobile-international/