Updates

Showrooms weer volledig geopend

U mag met met twee personen langskomen in onze showroom, kinderen tot en met 12 jaar en begeleiders van personen die nood hebben aan begeleiding niet meegeteld. U mag van tevoren een afspraak maken, maar dit is niet langer verplicht.

De nieuwe richtlijnen

  • Kom niet naar de winkel als u ziektesymptomen vertoont.
    Volg de zes gouden regels strikt op:
▪ was uw handen
▪ hou afstand
▪ beperk nauwe contacten
▪ doe uw activiteiten liefst buiten
▪ denk aan de kwetsbare mensen
▪ volg de regels over bijeenkomsten.
  • Volg de instructies van het personeel en de richtlijnen die geafficheerd zijn in de winkel.
  • Klanten mogen ontvangen worden in groepen van maximum twee personen, kinderen tot en met 12 jaar en begeleiders van personen die nood hebben aan begeleiding niet meegeteld. Groepen van meer dan twee personen zijn toegestaan voor zover ze behoren tot hetzelfde huishouden.
  • Hou 1,5 meter afstand van andere klanten (die niet behoren tot uw gezin of uw groep) en winkelpersoneel.
  • Ontsmet uw handen voor het betreden van een winkel, en raak alleen de producten aan die u nodig hebt.
  • Klanten moeten een mondmasker of een ander alternatief in stof dragen in de winkels en winkelcentra. Wanneer dit niet mogelijk is omwille van medische redenen, mag een gelaatsscherm worden gebruikt. De personen die onmogelijk een mondmasker, een alternatief in stof of een gelaatsscherm kunnen dragen omwille van een beperking, gestaafd door middel van een medisch attest, moeten niet voldoen aan deze verplichting. De verplichting om een mondmasker of alternatief in stof te dragen, geldt ook in winkelstraten, op markten en elke private of publieke druk bezochte plaats, bepaald door de bevoegde lokale overheid en afgebakend met een aanplakking die de tijdstippen preciseert waarop de verplichting van toepassing is.
  • Betaal zoveel mogelijk elektronisch of contactloos.
  • Het is aanbevolen om voorrang te geven aan mensen ouder dan 65 jaar, aan mensen die minder mobiel zijn en aan het verzorgend personeel.

Bezoekersaantal verruimd!

Op dit moment mag maximaal 1 klant per 25 m2 in de showroom ontvangen worden. Er mogen in elk geval 2 klanten tegelijkertijd worden ontvangen, ongeacht de grootte van de showroom.

Verder gelden nog altijd de volgende regels:

  • Maak op afstand thuis (online of telefonisch) een afspraak bij een van onze showrooms.
  • U ontvangt een bevestiging met een tijdslot, waarin u kunt winkelen. Er zit minimaal een dagdeel (4 uur) tussen de gemaakte afspraak en het winkelen zelf.
  • Kom alleen naar de afspraak.
  • Alleen als u klachtenvrij bent, kan de afspraak doorgaan.
  • Tijdens de afspraak houd u 1,5 meter afstand van anderen en draagt u een mondkapje.

Showrooms per 3 maart geopend op afspraak

In verband met de versoepelingen rondom de Corona maatregelen mogen wij per 3 maart onze showrooms openen op afspraak. Wel zijn er enkele regels die aan het bezoek worden gesteld. We mogen namelijk twee klanten tegelijkertijd in onze showroom ontvangen met een maximum van 6 keer per uur. De afspraak moet minimaal 4 uur van te voren zijn gemaakt.

Wilt u ons bezoeken? Neem dan contact met ons of of maak een afspraak via dit formulier.

Showrooms gesloten per 15/12, werkplaatsen zijn geopend op afspraak

Per 15 december zijn onze showrooms vanwege de nieuwe maatregelen gesloten. We hopen u snel weer persoonlijk te mogen ontvangen in onze showroom. Tot die tijd kunnen wij u digitaal van dienst zijn middels videobellen, telefonisch of per e-mail dus stel gerust uw vraag! Wij staan voor u klaar.

Geplande werkplaatsafspraken mogen doorgaan, u kunt dan ook nog steeds afspraken maken via onze website of onze klantensite!

Mondkapjesplicht per 01/12

Per 1 december geldt de mondkapjesplicht in alle publieke binnenruimten, stationsgebouwen en luchthavens. Voorbeelden van publieke binnenruimten zijn winkels, musea, benzinestations, restaurants, cafés, theaters en concertzalen. Een mondkapje is niet verplicht als mensen een vaste zitplaats hebben. Concreet betekent dit dat het mondkapje af mag wanneer mensen achter een bureau of balie zitten. Wanneer vervolgens wordt opgestaan om naar het toilet of naar buiten te gaan, moet het mondkapje weer worden gedragen.

Onze maatregelen

Autokievit neemt maatregelen om de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te beperken.

Daarbij worden de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend gevolgd en houden wij ons aan de officiële richtlijnen van de Nederlandse overheid. De gezondheid van onze bezoekers en onze medewerkers staat vanzelfsprekend hierbij op de eerste plaats.

Naast maatregelen op het gebied van hygiëne, extra schoonmaakbeurten en intensieve aandacht voor oppervlakken, die veel worden aangeraakt, zoals de deurklinken en het pinapparaat, worden bovendien onderstaande maatregelen genomen:

  • Het tijdelijk niet meer schudden van handen.
  • Het houden van minimaal 1,5 meter afstand met gesprekspartners.
  • Het strikt opvolgen van alle protocollen omtrent handen wassen.
  • Het gebruik van zeep, desinfecterende middelen en papieren doeken voor eenmalig gebruik.
  • Medewerkers met (milde) klachten mogen niet werken of moeten werken vanuit huis.
  • Het uitvoeren van extra schoonmaakrondes in aanraakgebieden zoals de deurklinken en het pinapparaat.
  • Auto’s die worden ingezet voor een proefrit worden voor en na gebruik gedesinfecteerd met speciale aandacht voor stuur, deurgrepen, schakelpook, touchscreen en andere aanraakgebieden.
  • Het niet meer aannemen van contant geld. Wij verzoeken klanten te betalen met een pinpas.
  • Klanten die hoesten of verkouden zijn, verzoeken wij om de afspraak te verzetten.
  • We vragen klanten niet te wachten om zo het aantal mensen in de vestiging te beperken.

Bovenstaande maatregelen zijn voor ieders gezondheid. We gaan hier zeer serieus mee om en hopen dat iedereen medewerking verleent om deze maatregelen in acht te nemen.

Waarvoor kunt u bij ons terecht en wat kunt u verwachten?

U kunt bij ons terecht voor alle services die u van ons gewend bent.

Onderhoud & schade

De openingstijden van de werkplaats zijn onveranderd. Voor onderhoud en schade kunt u gewoon bij ons terecht.

Bij het achterlaten van uw auto vragen wij u om:

  • alles wat aan de sleutel(kaart) hangt te verwijderen.
  • uw sleutel(kaart) te ontsmetten met de daarvoor beschikbare reinigingsdoekjes voordat u de sleutel(kaart) achterlaat op de balie.

Onze medewerkers voorzien uw auto van een stuur-, pook-, en stoelbeschermer. Na onderhoud/ schade herstel en/of reparatie wordt uw auto ontdaan van alle beschermingsmaterialen en desinfecteren wij de sleutel en de high-touch gebieden.

Heeft u een afspraak staan en wilt u deze annuleren? Neem dan contact met ons op. Wij hebben hier uiteraard alle begrip voor.

Haal- en brengservice

Behoort u tot de risicogroep of vertoont u ziekteverschijnselen? Wij bieden een gratis haal- en wegbreng service aan binnen een straal van om en nabij 20 km rondom onze vestigingen. Neem contact met ons op om het ophaalmoment kort te sluiten.

Vervangend vervoer

Is uw auto in onderhoud en heeft u vervangend vervoer nodig? Dat is zeker mogelijk tegen ons onveranderd scherpe tarief! De auto’s worden voor- en na gebruik gereinigd.

Ook hebben wij op de meeste vestigingen fietsen tot uw beschikking. Vraag naar de mogelijkheden.

Proefrit

Een proefrit maken, is mogelijk. Voor- en na de proefrit wordt de auto grondig gedesinfecteerd.