Elektrisch of hybride rijden in een Renault of Dacia

Wat houdt dat in en wat zijn de voordelen?

 

Dacia Spring electric

Elektrisch rijden

Onder de motorkap is de verbrandingsmotor vervangen door een accu die de elektrische motor aandrijft. Elektrische auto's hebben geen uitlaat en stoten geen vervuilende stoffen uit. Daarnaast bespaart u met de elektrische technologie van Renault/Dacia continu geld. De accu opladen is namelijk goedkoper dan tanken. U profiteert van lagere kosten, omdat u bijvoorbeeld nooit meer de distributieriem of bougies hoeft te vervangen en ook olie verversen is verleden tijd. In veel grote steden kunt u zelfs gratis parkeren en u betaalt tot 2025 geen wegenbelasting!

Dankzij de grote batterij kunt u met één keer opladen wel tot wel honderden kilometers rijden. En mocht u bij langere ritten toch moeten opladen dan kunt u kiezen uit een van de vele laadpunten door heel Europa. Al onze elektrische modellen laden in vergelijking tot elektrische auto's van andere fabrikanten erg snel op!

De elektrische Renault-modellen zijn verbonden met internet. Zo kunt u op afstand de actieradius bekijken, beschikbare laadstations zoeken en de auto op voorhand startklaar maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het voorverwarmen van het interieur; instappen en wegrijden.

Renault Arkana

Hybride rijden

Hybrids hebben zowel een elektrische motor als een verbrandingsmotor. Ze hebben een efficiënte automatische versnellingsbak en hebben meerdere rijmodi, waardoor u zelf de rijmodus kunt kiezen die het beste past bij uw omgeving. Er zijn drie verschillende soorten hybrides, namelijk: Mild Hybrid, Full Hybrid & Plug-in Hybrid

Full hybrid

Hybride auto's (Full Hybrids) zijn voorzien van een accu die zichzelf oplaadt aan de hand van kinetische energie. De E-TECH-motor wordt aan de hand van regeneratief remmen (terugwinnen van energie) voorzien van elektriciteit, zodat u extra ver kunt rijden en minder vaak hoeft te tanken. Met een hybride auto vermindert u het verbruik in de stad met tot wel 40%, auto’s met een conventionele brandstofmotor. Tevens zorgt de technologie in onze E-TECH-modellen voor prettiger optrekken en kunt u tot wel 80% van de tijd elektrisch rijden.

nieuwe Renault Captur 2024

Plug-in Hybride rijden

Plug-in hybride auto's moeten worden opgeladen via een stekker. U kunt tot wel 50 km (WLTP) volledig elektrisch rijden met onze Plug-in Hybride modellen. Ten opzichte van een gewone hybride heeft een Plug-in hybride een accu met een hogere capaciteit die ook nog kan worden opgeladen door regeneratief remmen. Om echter volledig van alle eigenschappen te kunnen profiteren, wordt het opladen van de accu via een stekker aanbevolen. Dit kan met een wallbox aan huis, laadpaal of bijvoorbeeld via een regulier stopcontact.

Ook bij onze Plug-in hybrides kunt u bij langere ritten snel laden bij een van de vele laadpunten door heel Europa. Dit is mogelijk met behulp van de meegeleverde Mennekes laadkabel. Hiermee kunt u bij een laadpaal met laadsnelheid van minstens 3,7 kW de auto opladen in slecht 3 uur tijd. Maar u kunt er voor uw gemak natuurlijk ook voor kiezen om op benzine verder te rijden, dat is het voordeel van een Plug-in Hybride!

Renault Austral

Mild hybride rijden

Een hybride auto combineert twee verschillende aandrijfsystemen: een elektromotor en een verbrandingsmotor. In tegenstelling tot een plug-in hybride kan een hybride slechts kleine afstanden volledig elektrisch rijden, maar hoeft deze niet aan een laadpaal of stopcontact te worden opgeladen. Bij een mild hybrid is het echter niet mogelijk om volledig elektrisch te rijden. Een mild hybrid beschikt namelijk niet over een extra elektromotor, die de hybrid en plug-in hybrid wel heeft. Wel is de mild hybrid uitgerust met een zwaardere dynamo en startmotor, zodat hij meer elektriciteit kan opwekken en meer kracht kan leveren tijdens het starten én wat verder op gang helpen tijdens het rijden.

Wat is het voordeel van een mild hybrid?

Vanwege het ontbreken van de extra elektromotor en de kleinere accu die benodigd is, valt de aanschafprijs lager uit. Een ander voordeel is dat een mild hybrid zuiniger is dan een vergelijkbare benzine- of dieselauto zonder dit systeem. Een volwaardige hybride is weliswaar nog zuiniger, maar die techniek is tevens kostbaarder.

Nieuwe Renault 5 E-Tech electric

Opladen

Elektrische en plug-in hybride auto's worden geleverd met een Mode 3 type 2-kabel die thuis, op het werk en bij openbare laadpunten kan worden gebruikt. Zo kunt u altijd en overal opladen. Als optie zijn andere kabels verkrijgbaar.

Bidirectioneel laden

De Renault 5 is uitgerust met een bidirectionele lader, zo kan hij elektriciteit opslaan én allerlei apparaten van stroom voorzien of opladen* (uw e-bike, barbecue of koffiezetapparaat).

*Hier is een adapter voor nodig, verkrijgbaar tegen een meerprijs. Maximaal vermogen 3,700 W. 

Thuis opladen

Uw Renault/Dacia laadt thuis op via een laadpaal of een wallbox. Voor strikt noodzakelijk gebruik kunt u een stopcontact gebruiken.

Voor de installatie van een wallbox werkt Renault samen met geselecteerde leveranciers die de wallbox volgens de strengste eisen installeren om de veiligheid en de functionaliteiten van de auto te garanderen.

Onderweg opladen

Te allen tijde kunt u gebruik maken van openbare laadpunten met een laadvermogen van maximaal 22 kW. In sommige gevallen kunt u bij een DC snellaadpunt terecht met een laadvermogen van maximaal 100 kW, mits uw voertuig hierop ingericht is.

Renault Mégane estate interieur

Actieradius

De actieradius is de afstand dat een voertuig kan afleggen zonder tussentijds van buitenaf energie aan het voertuig toe te voegen. WLTP is de maatstaf waarin dit wordt gemeten en dit kan worden uitgedrukt in een stadscyclus (ook wel WLTP City genoemd) of gecombineerde cyclus (stad & snelweg).

Naast de accu capaciteit (kWh) wordt de actieradius van een elektrische auto, net als bij een brandstofauto, beïnvloed door een aantal factoren: plaats van gebruik, rijstijl, weersomstandigheden, uitrusting en belading van de auto. Als u in de winter volgeladen door de bergen rijdt met al uw vrienden en skispullen achterin, rijdt u logischerwijs minder ver, dan in de zomer in uw eentje door de duinen naar het strand. Elke elektrische auto heeft een verbruiksmeter waarmee u uw energieverbruik kunt optimaliseren.

E-TECH range

Onderhoud

Op de tractiebatterij zit 8 jaar / 160.000 km garantie, afhankelijk van wat het eerste bereikt wordt. Dat geeft zekerheid!

Verder brengt het rijden in een elektrische auto vele voordelen met zich mee waaronder lagere onderhoudskosten aan uw auto. U hoeft de distributieriem of bougies nooit meer te laten vervangen en geen olie meer te verversen. Met dank aan regeneratieve remmen hebben elektrische auto’s tot 50% minder onderhoud nodig aan de remmen dan een traditionele auto. en daarnaast hebben ze ook veel minder vloeistoffen om te verversen.

Ook hybrides hebben lagere onderhoudskosten o.a. vanwege het regeneratief remmen. Tevens zijn ze altijd uitgerust met distributiekettingen dus behoort ook het periodiek vervangen van de distributieriem tot de verleden tijd en hebben ze ook geen multiriem.

E-TECH technologie, geïnspireerd door de Formule 1

Dankzij de knowhow op het vlak van elektrische voertuigen van meer dan 10 jaar en zijn ervaring in de Formule 1 kan Groupe Renault dynamische en efficiënte elektrische en hybride aandrijflijnen aanbieden voor zijn merken Renault & Dacia.

De voordelen van E-TECH

Besparen op onderhoud en verbruikskosten
Milieu verantwoord rijden
Stil en comfortabel, de nieuwe vorm van rijden

Onze modellen

Elektrisch

Image
Dacia Spring Expression

DACIA SPRING ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€18.900
Private lease p.m. vanaf
€314
Image
Nieuwe Renault 5

RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€27.990
Private lease p.m. vanaf
€379
Image
Renault Mégane E-TECH Electric

RENAULT MEGANE E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€37.490
Private lease p.m. vanaf
€485
Image
Renault Scenic E-Tech electric wit

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€40.490
Private lease p.m. vanaf
€505
Image
Renault Kangoo E-Tech electric

RENAULT KANGOO E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€30.995
Image
Renault Trafic

RENAULT TRAFIC E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€41.000
Image
Nieuwe Renault Master 2024

RENAULT MASTER E-TECH ELECTRIC

Rijklaar vanaf
€43.900

Hybride & plug-in hybride

Image
Nieuwe Renault Clio ph2

RENAULT CLIO E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€26.890
Private lease p.m. vanaf
€429
Image
Dacia Jogger

JOGGER HYBRID

Rijklaar vanaf
€30.000
Private lease p.m. vanaf
€494
Image
Dacia Duster

DACIA DUSTER HYBRID

Rijklaar vanaf
€32.000
Private lease p.m. vanaf
€504
Image
Nieuwe Renault Captur ph2

RENAULT CAPTUR E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€32.690
Private lease p.m. vanaf
€519
Image
Nieuwe Arkana

RENAULT ARKANA E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€36.290
Private lease p.m. vanaf
€549
Image
Nieuwe Renault Symbioz

RENAULT SYMBIOZ E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€35.190
Private lease p.m. vanaf
€519
Image
Renault Austral

RENAULT AUSTRAL E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€42.990
Private lease p.m. vanaf
€624
Image
Renault Espace E-Tech hybrid

RENAULT ESPACE E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€47.590
Private lease p.m. vanaf
€699
Image
Renault Rafale

RENAULT RAFALE E-TECH HYBRID

Rijklaar vanaf
€49.290
Private lease p.m. vanaf
€724
Image
Renault Rafale

RENAULT RAFALE E-TECH PLUG-IN HYBRID

Rijklaar vanaf
€55.290
Private lease p.m. vanaf
€809

Occasions

Dacia Spring

Essential 27 kWh - Demo / Reservewiel
  • Android auto
  • Apple carplay
Bouwjaar 2024
Kilometerstand 5.000 km
Brandstof Elektrisch
Transmissie Automaat
Specificaties
Kenteken
NL
Z-575-DF
CarrosserieHatchback
Bouwjaar2024
KleurGroen
BrandstofElektrisch
EnergielabelA
TransmissieAutomaat
BekledingHalf leder / stof
Aantal deuren5
Acceleratie19,1 s
Afmetingen in cm (L B H)373 X 158 X 151
BTW/Marge regelingBTW is aftrekbaar
Elektrische specificaties
Actieradius tot 230 km
Gemiddeld verbruik 139 kWh/100 km
Omschrijving

Dacia heeft de auto opnieuw uitgevonden. De volledig elektrische Dacia Spring is duurzaam, maar biedt tegelijk veel rijcomfort en geweldige prestaties. Eindelijk elektrisch rijden? Deze auto is voorzien van een elektromotor. Dus stil, schoon én snel! Het is vermeldenswaard dat deze auto maar 2500 kilometer heeft gereden sinds 2024. Bij de uitrusting van deze Dacia horen onder meer 14 inch lichtmetalen velgen, LED-dagrijverlichting, aluminium dakrailing, neerklapbare achterbank en elektrisch bedienbare ramen voor.

Deze Dacia Spring is 'connected'. Belangrijke functies worden permanent gemeten en zijn uit te lezen via een speciale app, ook op afstand. De DAB-ontvanger zorgt voor een ruime keuze uit digitale radiozenders en een kristalheldere geluidsweergave. Het maakt niet uit hoe warm het buiten is, want met de airconditioning bepaalt u zelf de binnentemperatuur. Ook centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en boordcomputer zijn aan boord.

In de Dacia Spring heeft uw veiligheid en die van uw omgeving prioriteit. Bij een noodstop gebeurt er heel veel tegelijk: gas los, rempedaal in, kijken, sturen. Dan is het een veilig gevoel dat de Brake Assist uw remactie tot het maximum oppept. Bovenop deze veiligheidsfeatures heeft deze Dacia bovendien hill hold functie en bandenspanningcontrolesysteem.

Ook stil genieten van elektrisch rijden? Maak een afspraak voor een proefrit!


Bedrijfsinformatie

Ons AutoKievit Premium afleverpakket, inclusief 12 maanden Bovag garantie; een volle tank brandstof; een volledige servicebeurt waarbij uw auto op 88 punten wordt gecontroleerd; en complete reiniging van de auto is EUR 995,-.

Deze advertentie is met zorg samengesteld, echter kan het voorkomen dat het daadwerkelijke uitvoeringsniveau van de auto afwijkt van de omschrijving in de advertentie, informeer altijd bij de verkoper naar de aanwezigheid/afwezigheid van bepaalde opties. Aan de informatie van deze advertentie kunnen geen rechten ontleend worden.

Opties
Android auto
Apple carplay
Achterbank neerklapbaar
Airbag(s) hoofd voor
Airbag(s) side voor
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Airco
Alarm klasse 1(startblokkering)
Anti Blokkeer Systeem
Anti doorSlip Regeling
Autonomous Emergency Braking

Showroom afspraak maken